Z roku na rok coraz bardziej rośnie świadomość ekologiczna użytkowników e-commerce. Coraz więcej osób zwraca uwagę nie tylko na wysoką jakość czy skład produktów, które kupują, ale również na wszystkie elementy związane z ochroną środowiska. Coś, co jest szczególnie brane pod lupę przez klientów to sposób zapakowania wysyłki. Czym wypełnić paczkę w duchu EKO? Oto kilka możliwości!
Folia bąbelkowa, stretch oraz inne sztuczne elementy wypełniania paczek powoli odchodzą do lamusa. Choć wciąż mnóstwo firm jeszcze korzysta z nieekologicznych rozwiązań, coraz szybciej się to zmienia. Zarówno duże korporacje, jak i małe przedsiębiorstwa zaczynają w końcu dostrzegać problem, o którym od lat alarmują ekolodzy. Ilość plastikowych odpadów jest zatrważająca, a branża e-commerce bardzo sprzyja namnażaniu tego problemu.
Każda przesyłka ze sztucznym wypełnieniem w postaci folii bąbelkowej czy folii stretch to kolejne kilogramy sztucznych odpadów, które nie podlegają recyklingowi. Folia ulega zniszczeniu, a następnie trafia do środowiska naturalnego w formie mikroplastiku. Jego cząsteczki znajdujemy w glebie, powietrzu i żywności, skąd trafiają do naszych własnych organizmów. Najwyższy czas, by z tym skończyć i zmienić sposób pakowania przesyłek, wymieniając plastik na ekologiczne pakowanie paczek, ograniczając tym samym ilość sztucznych odpadów.
Najprostszym i jednocześnie najkorzystniejszym dla środowiska naturalnego rozwiązaniem, jest pakowanie paczek przy użyciu papierowych wypełniaczy posiadających odpowiednie certyfikaty. Dzięki temu nie musimy zastanawiać się, czy to, co robimy, jest na pewno ekologiczne i wpisuje się w zrównoważone zarządzanie. Papier, w przeciwieństwie do sztucznych wypełniaczy wykonany jest z masy organicznej. Jest całkowicie biodegradowalny i nadaje się do powtórnego wykorzystania oraz wielokrotnego recyklingu. W ten sposób minimalizuje się zużycie surowców i produkcję odpadów.
Dlaczego certyfikacja jest istotna? Inwestując w papierowe wypełniacze do paczek z certyfikatem, mamy pewność, że papier został pozyskany w sposób zrównoważony i z poszanowaniem środowiska naturalnego. W ten sposób można wpłynąć na redukcję śladu węglowego zarówno pojedynczej przesyłki, jak i całego przedsiębiorstwa. Co więcej, ma to również ogromne znaczenie dla wizerunku firmy. Marki, które dbają o ekologię i korzystają z naturalnych, papierowych wypełniaczy do paczek są chętniej polecane przez klientów zarówno w gronie znajomych, jak i w mediach społecznościowych.
Dodatkowo dobrym rozwiązaniem może być wykorzystanie starych papierowych odpadów, rozpadających się kartonów czy innych papierowych materiałów, które normalnie trafiłyby już do dalszego recyklingu, Wysłużony karton po przesyłce po pocięciu na drobne kawałki świetnie nada się jako wypełnienie paczki, zabezpieczające zawartość przed uszkodzeniem. Warto jednak pamiętać, by rozwiązania tego typu stosować raczej za zezwoleniem klienta, jako dodatkową opcję, umożliwiającą redukcję kosztów i ilości odpadów w przedsiębiorstwie.