Pandemia pokazała, że nic nie jest pewne, zwłaszcza jeśli chodzi o własny biznes. Wiele restauracji musiało mierzyć się nie tylko z problemami związanymi z brakiem klientów, ale także dotyczącymi wysokich kosztów stałych. Doprowadziło to do likwidacji lokali i utraty pracy dla wielu osób zatrudnionych w tym sektorze gospodarki. Czy jest jakiś sposób, by uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości? Jest! W poniższym artykule przyjrzymy się mobilnej sprzedaży żywności. Na czym polega mobilna gastronomia i jak zrobić z niej swój pierwszy własny biznes? Czy i dla kogo jest to opłacalne? Odpowiadamy na najbardziej nurtujące pytania.
Najprościej rzecz ujmując to restauracja, z którą to Ty przychodzisz do klientów! Mobilna gastronomia to obsługiwane zazwyczaj przez jedną osobę wózki lub rowery gastronomiczne wyposażone w odpowiedni asortyment, który umożliwia sprzedaż konkretnej żywności. Mobilna gastronomia jeszcze przed wybuchem pandemii została bardzo ciepło przyjęta i zaczęła cieszyć się w Polsce coraz większym zainteresowaniem. W tym temacie nic się nie zmieniło. Polacy chętnie kupują na mieście szybką kawę, spiesząc się do pracy, a podczas spaceru po parku lub nadmorskim deptaku sięgają po lody, lub gofry.
Chcąc otworzyć mobilny biznes na świeżym powietrzu, musisz założyć działalność gospodarczą i uzyskać zezwolenie od sanepidu. Ponadto należy zaopatrzyć się w rower lub wózek gastronomiczny i niezbędne akcesoria uzależnione o rodzaju sprzedawanej żywności. W zależności od oferty prezentowanej we własnym punkcie gastronomicznym będziesz potrzebować różnych urządzeń. Przykładowo, do sprzedaży lodów potrzebujesz konserwatorów, a chcąc serwować kawę, musisz posiadać między innymi sprzęt umożliwiający podgrzewanie wody.
Mobilny punkt gastronomiczny to szereg zalet, które mogą przyciągnąć potencjalnych zainteresowanych:
Wózki gastronomiczne mogą mieć w swojej ofercie nie tylko kawę czy lody. Warto wyróżnić inne produkty, które cieszą się popularnością. Należą do nich:
W zależności od rodzaju sprzedawanych produktów możesz postawić na różne lokalizacje. Lody i gofry będą cieszyć się zainteresowaniem w parkach i nad morzem, a zapiekanki i hot-dogi przyciągną uczniów, studentów i pracowników szukających propozycji na lunch. W takiej sytuacji warto ustawić mobilny wózek w centrum miasta w pobliżu szkoły lub biurowca.
Czy biorąc pod uwagę przedstawione cechy mobilnej gastronomii, może ona stać się dochodowym biznesem? Jak najbardziej! Zakup wózka gastronomicznego zwraca się z nawiązką zwykle już po pierwszym sezonie. Same zarobki również wyglądają kusząco. W zależności od rodzaju sprzedawanej żywności, miejsca ustawienia wózka i umiejętności sprzedażowych wynoszą średnio 7-10 tysięcy złotych miesięcznie, a niekiedy nawet powyżej 20 tysięcy. Nic więc dziwnego, że mobilna gastronomia cieszy się coraz większą popularnością. Jest przy tym idealnym rozwiązaniem na niepewne czasy i pozwala uniknąć wysokich kosztów stałych. Jeśli chcesz postawić pierwsze kroki w gastronomii, jest to rozwiązanie idealne. A może szukasz już odpowiedniego i solidnego sprzętu? W takim razie koniecznie przejrzyj ofertę firmy Foodbike.